13 Aralık 2014 Cumartesi

İLGİLENMEK - İLGİLENDİ / MEŞGUL OLMAK - MEŞGUL OLDU انشغل inşegale fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:




Bu fiil, ( بِ  bi) yardımcı harfi ile kullanılır.




هُمْ  اِنْـشَغَلُوا 3
(Hum inşegalû)

Onlar ilgilendiler
Onlar meşgul oldular
(erkek)


هُمَا  اِنْـشَغَلَا 2
(Humâ inşegalâ)

O ikisi ilgilendi
O ikisi meşgul oldu
(erkek)

هُوَ  اِنْـشَغَلَ  1
(Huve inşegale)

O ilgilendi
O meşgul oldu
(erkek)




Gâib
 (erkek)

هُنَّ  اِنْـشَغَلْنَ 6
(Hunne inşegalne)

Onlar ilgilendiler
Onlar meşgul oldular
(bayan)


هُمَا  اِنْـشَغَلَتَا 5
(Humâ inşegaletâ)

O ikisi ilgilendi
O ikisi meşgul oldu
(bayan)

هِيَ  اِنْـشَغَلَتْ 4
(Hiye inşegalet)

O ilgilendi
O meşgul oldu
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ  اِنْـشَغَلْتُمْ 9
(Entum inşegaltum)

Siz ilgilendiniz
Siz meşgul oldunuz
(erkek)


أَنْتُمَا  اِنْـشَغَلْتُمَا 8
(Entumâ inşegaltumâ)

İkiniz ilgilendiniz
İkiniz meşgul oldunuz
(erkek)

أَنْتَ  اِنْـشَغَلْتَ 7
(Ente inşegalte)

Sen ilgilendin
Sen meşgul oldun
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ  اِنْـشَغَلْتُنَّ 12
(Entunne inşegaltunne)

Siz ilgilendiniz
Siz meşgul oldunuz
(bayan)


أَنْتُمَا  اِنْـشَغَلْتُمَا 11
(Entumâ inşegaltumâ)

İkiniz ilgilendiniz
İkiniz meşgul oldunuz
(bayan)

أَنْتِ  اِنْـشَغَلْتِ 10
(Enti inşegalti)

Sen ilgilendin
Sen meşgul oldun
(bayan)





Muhataba (bayan)

نَحْنُ  اِنْـشَغَلْنَا 15
(Nahnu inşegalnâ)

Biz ilgilendik
Biz meşgul olduk


نَحْنُ  اِنْـشَغَلْنَا 14
(Nahnu inşegalnâ)

İkimiz ilgilendik
İkimiz meşgul olduk

أَنَا  اِنْـشَغَلْتُ 13
(Ene inşegaltu)

Ben ilgilendim
Ben meşgul oldum



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)



BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder