10 Aralık 2014 Çarşamba

HABER VERMEK - HABER VERDİ / BİLDİRMEK - BİLDİRDİ خبر habbera fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz çekimi:




هُمْ مَا خَبَّرُوا 3
(Hum mâ habberû)

Onlar haber vermediler
Onlar bildirmediler
(erkek)


هُمَا مَا خَبَّرَا 2
(Humâ mâ habberâ)

O ikisi haber vermedi
O ikisi bildirmedi
(erkek)

هُوَ مَا خَبَّرَ 1
(Huve mâ habbera)

O haber vermedi
O bildirmedi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ مَا خَبَّرْنَ  6
(Hunne mâ habberne)

Onlar haber vermediler
Onlar bildirmediler
(bayan)


هُمَا مَا خَبَّرَتَا 5
(Humâ mâ habberatâ)

O ikisi haber vermedi
O ikisi bildirmedi
(bayan)

هِيَ مَا خَبَّرَتْ 4
(Hiye mâ habberat)

O haber vermedi
O bildirmedi
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ مَا خَبَّرْتُمْ 9
(Entum mâ habbertum)

Siz haber vermediniz
Siz bildirmediniz
(erkek)


أَنْتُمَا مَا خَبَّرْتُمَا 8
(Entumâ mâ habbertumâ)

İkiniz haber vermediniz
İkiniz bildirmediniz
(erkek)

أَنْتَ مَا خَبَّرْتَ 7
(Ente mâ habberte)

Sen haber vermedin
Sen bildirmedin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ مَا خَبَّرْتُنَّ 12
(Entunne mâ habbertunne)

Siz haber vermediniz
Siz bildirmediniz
(bayan)


أَنْتُمَا مَا خَبَّرْتُمَا 11
(Entumâ mâ habbertumâ)

İkiniz haber vermediniz
İkiniz bildirmediniz
(bayan)

أَنْتِ مَا خَبَّرْتِ 10
(Enti mâ habberti)

Sen haber vermedin
Sen bildirmedin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ مَا خَبَّرْنَا 15
(Nahnu mâ habbernâ)

Biz haber vermedik
Biz bildirmedik


نَحْنُ مَا خَبَّرْنَا 14
(Nahnu mâ habbernâ)

İkimiz haber vermedik
İkimiz bildirmedik

أَنَا مَا خَبَّرْتُ 13
(Ene mâ habbertu)

Ben haber vermedim
Ben bildirmedim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder