10 Aralık 2014 Çarşamba

HABER VERMEK - HABER VERDİ / BİLDİRMEK - BİLDİRDİ خبر habbera fiilinin mazi (dili geçmiş zaman) olumlu çekimi:






هُمْ خَبَّرُوا 3
(Hum habberû)

Onlar haber verdiler
Onlar bildirdiler
(erkek)


هُمَا خَبَّرَا 2
(Humâ habberâ)

O ikisi haber verdi
O ikisi bildirdi
(erkek)

هُوَ خَبَّرَ 1
(Huve habbera)

O haber verdi
O bildirdi
(erkek)




Gâib
(erkek)

هُنَّ خَبَّرْنَ  6
(Hunne habberne)

Onlar haber verdiler
Onlar bildirdiler
(bayan)


هُمَا خَبَّرَتَا 5
(Humâ habberatâ)

O ikisi haber verdi
O ikisi bildirdi
(bayan)

هِيَ خَبَّرَتْ 4
(Hiye habberat)

O haber verdi
O bildirdi
(bayan)




Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ خَبَّرْتُمْ 9
(Entum habbertum)

Siz haber verdiniz
Siz bildirdiniz
(erkek)


أَنْتُمَا خَبَّرْتُمَا 8
(Entumâ habbertumâ)

İkiniz haber verdiniz
İkiniz bildirdiniz
(erkek)

أَنْتَ خَبَّرْتَ 7
(Ente habberte)

Sen haber verdin
Sen bildirdin
(erkek)




Muhatab (erkek)

أَنْتُنَّ خَبَّرْتُنَّ 12
(Entunne habbertunne)

Siz haber verdiniz
Siz bildirdiniz
(bayan)


أَنْتُمَا خَبَّرْتُمَا 11
(Entumâ habbertumâ)

İkiniz haber verdiniz
İkiniz bildirdiniz
(bayan)

أَنْتِ خَبَّرْتِ 10
(Enti habberti)

Sen haber verdin
Sen bildirdin
(bayan)




Muhataba (bayan)

نَحْنُ خَبَّرْنَا 15
(Nahnu habbernâ)

Biz haber verdik
Biz bildirdik


نَحْنُ خَبَّرْنَا 14
(Nahnu habbernâ)

İkimiz haber verdik
İkimiz bildirdik

أَنَا خَبَّرْتُ 13
(Ene habbertu)

Ben haber verdim
Ben bildirdim



Nefsi mütekellim
(cinsiyet farkı yok)


BU FİİLİN TÜM ÇEKİMLERİ:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumlu:

Mazi (dili geçmiş zaman) olumsuz:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumlu:

Muzari (şimdiki ve geniş zaman) olumsuz:

Cahdı mutlak:

Nehyi hazır:

Emri hazır:

İstikbal (gelecek zaman) olumlu:

İstikbal (gelecek zaman) olumsuz:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder