7 Kasım 2015 Cumartesi

1. Arapça kitap fuarı (1. bölüm)



Dün (6 Kasım 2015 Cuma) İstanbul Sultanahmet’te açılan 1. Arapça Kitap Fuarı’na gittim. İlk kez düzenlenen fuar tarihi bir medresede düzenlenmişti. Ortadaki bir salon ve salona açılan 2 odada tamamı Arapça olan kitaplar sergilenmişti. Ziyaretçilerin çoğu araptı. Daha az sayıda da Türk ziyaretçi vardı. Arap ziyaretçilerden birinin telefon konuşmasına şahit oldum. Kitapların konularına göre tertip edilmediğinden şikayetçi oluyordu. Hakikaten aynı şeyden ben de muzdarip oldum. Kitapların büyük çoğunluğu siyaset, tarih ve sosyoloji ile alakalıydı. Ben ise daha çok roman tarzı şeyler arıyordum. O yüzden tüm rafları tek tek taramak zorunda kaldım.
Gitmeyi düşünen ve roman arayanlara tavsiyem (eğer yerlerini değiştirmemişlerse) ana kapıdan girişte soldaki ilk bölümde roman bulabilirsiniz.
Nasıl gidilir?
Eminönü’nden Zeytinburnu yönüne giden tramvaya binip Sultanahmet durağında inin. Çemberlitaş yönüne doğru yürüyün. İleride Mc Donalds göreceksiniz.  Onun karşı çaprazındaki sokağa girin (Hoca Rüstem sok) sağda fuarın afişlerini göreceksiniz.

Yazının devamı:













(هنا كتب  : Hunâ kutub) Burada kitaplar var



Michelle Obama’nın Liza Mundy tarafından yazılmış biyografisi:



Kişisel gelişim kitapları bu bölümde: 

Amerikan ilişki danışmanı John Gray tarafından yazılan ve 50 milyondan fazla kopya satan “Erkekler Marstan kadınlar Venüs’ten” adlı eser solda:





Yazının 2. Bölümü, Arapça hikaye ve roman linkleri:




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder