20 Haziran 2020 Cumartesi

Arapça klavyede yazı yazarken “uzatma - med- çeker” işareti koymak





Bilgisayarınızda bir Word belgesi açın. Klavyeyi Arapçaya ayarlayıp arapça bir harf yazın. (Nasıl ayarlayacağınızı bilmiyorsanız bu yazının sonundaki linke bakın)






Ekle menüsünden simgeyi seçin. Açılan pencerede (tüm simgeler)i tıklayın. Yeni açılan pencerede simge sekmesindeyken (karmaşık kod metni) ni seçin. Alt küme kısmı (arapça) olsun. 


Arapça rakamların altında çeker işaretini göreceksiniz. Onu tıklayınca harfinize uzatma işareti eklenecektir. 




Simge penceresi açıkken bu sembolün kodunun 0670 olduğu görülüyor. Kısayol tuşu olarak da (alt+x) verilmiş.  (Üstteki fotoda görünüyor)
Ben denedim beceremedim. Siz aynı pencerede kısayol tuşu yazan yere tıklayıp kendiniz bir kısayol oluşturabilirsiniz.

Eğer arapça bir harf yazmadan ona tıklarsanız altında noktalardan oluşan bir dairenin üzerinde çeker işareti görünür. Aşağıdaki gibi:

Arapça harflere hareke koymak:



Bilgisayar klavyesini Arapçaya ayarlamak:












9 yorum:

  1. Yardımınız için teşekkür ederim. Ama alt çekeri bulamadım. Onu eklemenin bir yolu var mıdır?

    YanıtlaSil
  2. Enise Hanım ben bir soru sormak istiyorum. Arapça metinlerde şunu rastladım. دعني أخمن . Tahmin edeyim. Gibi ifadelerde de دعْني kullanıyor. Bu hangi fiil. Ben bulamadım da. Cevaplarsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ودع vedea: bıraktı fiilidir. İngilizcedeki( let me go) gideyim anlamındaki yapıdaki (let me) nin yerini tutar.

      Sil
  3. şedde üzerine konulmuyor hocam nasıl ayarlıcaz

    YanıtlaSil
  4. Şİmdi de alt çeker olan harf direk yuvarlak kutunun içinde çıkıyor , arapça harf yazılıyken çıkıyor

    YanıtlaSil
  5. Harfi yazıp klavyede esc tuşunun altında, üstünde yan yatık uzatma işareti olan bir tuş var. shift tuşuyla beraber aynı anda ona basınca şedde işareti çıkıyor. Sizin klavyde farklı tuş olabilir deneyin. Eğer hiç bir harf yazmadan harekeleri yazarsanız bilgisayar, yuvarlak şekil üzerine harfleri yazıyor.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Üç noktalı cim durağı var malum Kuran'ı kerim'de (Bakara suresinin ikinci ayetindeki duraklar mesela). Onu word kullanarak yapma imkanımız var mı acaba. Şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar, çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için. Üç noktalı cim durağı var malum Kuran'ı kerim'de (Bakara suresinin ikinci ayetindeki duraklar mesela). Onu word kullanarak yapma imkanımız var mı acaba. Şimdiden çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar, çalışmalarınızın devamını dilerim, arapça klavyede harflerin altına arapça med ve kasr nasıl yazılır veya o işaret nasıl konur acaba? Yardımcı oluverirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil