30 Ekim 2016 Pazar

تساءل (Tesâele) (Merak etti/sordu) fiilinin cahdı mutlak olumsuz çekimi:






هُمْ لَمْ يَتَسَاءَلُوا  
3
(Hum lem yetesâelû)

Onlar merak etmediler
Onlar sormadılar
(erkek)


هُمَا لَمْ يَتَسَاءَلَا    2
(Humâ lem yetesâelâ)

O ikisi merak etmedi
O ikisi sormadı
(erkek)

هُوَ لَمْ يَتَسَاءَلْ  1
(Huve lem yetesâel)

O merak etmedi
O sormadı
(erkek)


  

Gâib
 (erkek)

هُنَّ لَمْ يَتَسَاءَلْنَ   6
(Hunne lem yetesâelne)

Onlar merak etmediler
Onlar sormadılar
(bayan)

هُمَا لَمْ تَتَسَاءَلَا   5
(Humâ lem tetesâelâ)

O ikisi merak etmedi
O ikisi sormadı
(bayan)

هِيَ لَمْ تَتَسَاءَلْ   4
(Hiye lem tetesâel)

O merak etmedi
O sormadı
(bayan)





Gâibe
 (bayan)

أَنْتُمْ لَمْ تَتَسَاءَلُوا   9
(Entum lem tetesâelû)

Siz merak etmediniz
Siz sormadınız
(erkek)


أَنْتُمَا لَمْ تَتَسَاءَلا   8
(Entumâ lem tetesâelâ)

İkiniz merak etmediniz
İkiniz sormadınız
(erkek)

أَنْتَ لَمْ تَتَسَاءَلْ   7
(Ente lem tetesâel)

Sen merak etmedin
Sen sormadın
(erkek)


  

Muhatab (erkek)


أَنْتُنَّ لَمْ تَتَسَاءَلْنَ   12
(Entunne lem tetesâelne)

Siz merak etmediniz
Siz sormadınız
(bayan)

أَنْتُمَا لَمْ تَتَسَاءَلا   11
(Entumâ lem tetesâelâ)

İkiniz merak etmediniz
İkiniz sormadınız
(bayan)


أَنْتِ لَمْ تَتَسَاءَلِي   10
(Enti lem tetesâelî)

Sen merak etmedin
Sen sormadın
(bayan)



  
Muhataba (bayan)
نَحْنُ لَمْ نَتَسَاءَلْ   15
(Nahnu lem netesâel)

Biz merak etmedik
Biz sormadık
نَحْنُ لَمْ نَتَسَاءَلْ   14
(Nahnu lem netesâel)

İkimiz merak etmedik
İkimiz sormadık
أَنَا لَمْ أَتَسَاءَلْ   13
(Ene lem etesâel)

Ben merak etmedim
Ben sormadım




Nefsi mütekellim


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder